Drank- en horeca inspecties met de DHW module
May
26
10:00 AM10:00

Drank- en horeca inspecties met de DHW module

Sinds 1 januari 2013 zijn gemeenten verantwoordelijk voor toezicht op alcoholverstrekking en drankgebruik. Dit wordt omschreven in de Drank- en Horecawet (DHW). De vraag naar digitale ondersteuning bij het uitvoeren van de administratieve taken met betrekking tot de DHW is de afgelopen jaren dan gegroeid.

Met de DHW-module in CityControl leggen toezichthouders hun inspecties digitaal vast met een smartphone. Op basis van deze inspectiegegevens worden boeterapporten automatisch gegenereerd. Op deze manier worden de aantekeningen die gemaakt zijn op straat, omgezet in volzinnen zodat een volledig rapport ontstaat. Daarnaast helpen de standaardteksten voor de ‘Redenen van Wetenschap’ de toezichthouders bij het vastleggen van een juiste en volledige onderbouwing.

Binnen CityControl zijn rapportages beschikbaar voor inzicht in uitgevoerde inspecties. Naast de rapporten is het ook mogelijk om gebruik te maken van rapportages op kaart. Hierin wordt overzichtelijk weergegeven welke bedrijven binnen een bepaalde periode zijn geïnspecteerd en hoeveel overtredingen van de Drank- en Horecawet geconstateerd zijn.

View Event →
Informatie gestuurd handhaven
May
19
10:00 AM10:00

Informatie gestuurd handhaven

Steeds meer gemeenten handhaven informatie gestuurd. De verkregen informatie wordt echter nog vaak handmatig en versnipperd vastgelegd. Als het gaat om bijvoorbeeld verdachte voertuigen, groepen hangjongeren of hondenoverlast zijn notitieblokjes en losse Excel lijstjes eerder standaard dan uitzondering. Dat bemoeilijkt een goede informatiedeling tussen teams, leidinggevenden en/of coördinatoren.

Door informatie gestuurd te handhaven in CityControl is de ingevoerde informatie niet alleen voor de handhaver zelf, maar ook voor het team en leidinggevenden direct inzichtelijk. Informatie wordt eenvoudig vastgelegd en probleemgebieden worden gericht gemonitord. Daarnaast wordt, met de sturing op data, handhaving gericht ingezet op plekken waar dat het hardst nodig is. Zo worden de capaciteit en de mogelijkheden van het team beter benut.

“Handhavers zijn de oren en ogen van de gemeente” is een vaak gehoorde uitspraak. Met Informatie Gestuurd Handhaven (IGH) in CityControl is op basis van feiten inzichtelijk wat er speelt binnen de gemeente. Daarbij is het ook mogelijk om signalen vast te leggen van situaties die wel in orde zijn. Zo ontstaat een veel genuanceerder en completer beeld van (mogelijke) overlast, waardoor vervolgacties beter worden ingeschat.

View Event →
Aanpak fietsoverlast met BikeControl (NIEUW markeeracties)
May
4
10:00 AM10:00

Aanpak fietsoverlast met BikeControl (NIEUW markeeracties)

Met BikeControl handhaaft u volledig digitaal op gevaarlijk en hinderlijk gestalde (brom)fietsen, te lang gestalde fietsen en fietswrakken: vanaf het inplannen van handhaafacties, het registreren van alle gelabelde fietsen, tot de logistieke en juridische afhandeling.

BikeControl ondersteunt controleurs bij het registreren en labelen van de verkeerd gestalde fietsen, op basis van de geldende APV. Een naadloze koppeling met de fietsdepotapplicatie zorgt voor een volledig gesloten keten waardoor fraude tot het verleden behoort.

View Event →
Wijkgericht werken met: CityControl Teams
Apr
29
10:00 AM10:00

Wijkgericht werken met: CityControl Teams

Veel gemeenten werken wijkgericht, maar missen een afgebakend overzicht van de werkzaamheden en lopende zaken van hun wijkteam. Daarnaast zijn er steeds meer specialistische teams met eigen, en soms afgeschermde werkzaamheden (bijvoorbeeld Drank en Horeca, Fiets of Ondermijning teams). Met CityControl Teams is het mogelijk om teamgericht te werken en informatie te delen met zelf gedefinieerde teams of organisatieonderdelen. Ook in uw rapportages krijgt u meer zicht op bijvoorbeeld de werklast van de verschillende wijkteams.

View Event →
CityControl Analytics: Laagdrempelige analyses en trends
Apr
28
10:00 AM10:00

CityControl Analytics: Laagdrempelige analyses en trends

Sturing op data wordt steeds belangrijker, zowel in de aansturing van de operatie als in de monitoring van het beleid en de beantwoording van politieke vragen. Het maken van de hiervoor benodigde rapportages en analyses is echter vaak een handmatige, en dus tijdrovende klus.

Door uw CityControl-omgeving uit te breiden met Analytics maakt u laagdrempelige handhavingsanalyses en voorspelt u trends. Een standaard set aan ingerichte handhavingsdashboards –zowel voor de parkeerhandhaving als de brede handhaving – stelt u in staat om direct met meer inzicht en overzicht te handhaven.

View Event →
Werken met de Bulk Upload Berichten Service (BUBS) van het CJIB
Apr
21
10:45 AM10:45

Werken met de Bulk Upload Berichten Service (BUBS) van het CJIB

Voorheen moesten bijlagen bij een PV handmatig geüpload worden in de transactiemodule van het CJIB. Dat was niet alleen tijdrovend, maar ook foutgevoelig. Voor Mulders, Strafbeschikkingen en OM-afdoeningen stelt het CJIB de dienst ‘feitgecodeerde upload’ beschikbaar, ook wel bekend onder de naam Bulk Upload Berichten Service (BUBS).

CityControl 7 biedt een volledige ondersteuning voor de BUBS zodat bijlagen voortaan automatisch meegestuurd worden. Welke documenten meegestuurd moeten worden bepaalt u eenvoudig zelf met onze vernieuwde backoffice. Hierdoor wordt de administratielast aanzienlijk verminderd en heeft u meer tijd voor handhaving.

View Event →
Beheer overtredingen
Apr
21
10:00 AM10:00

Beheer overtredingen

Met de vereenvoudiging van het beheer van overtredingen, kunnen overtredingen door beheerders van CityControl zelf worden aangepast (zoals het toevoegen van BBOOR of Fietshandhaving feiten, het koppelen van vragenlijsten en standaardteksten aan overtredingen, het aanpassen van de HALT-, wegsleep- of waterwaardigheid van een feit (waar de betreffende module is afgenomen) en meer.

View Event →
Zaakgericht werken: Digitaal afhandelen meldingen
Apr
14
10:00 AM10:00

Zaakgericht werken: Digitaal afhandelen meldingen

Het opvolgen van meldingen in de openbare ruimte is arbeidsintensief en tijdrovend. Door het gebruik van meerdere systemen is dubbele administratie vaak noodzakelijk. Zo worden bevindingen op straat vastgelegd en op kantoor opnieuw ingevoerd in een backoffice applicatie. Deze administratieve tijd kan ook op straat worden doorgebracht.

De aard van de meldingen lopen uiteen van hangjongeren tot foutparkeren en van illegale stort tot geluidsoverlast. Er zijn veel meldingen waarbij de inzet van toezicht en handhaving vereist is. In de meeste gevallen komt een handhaver ter plaatse, waarbij deze een controle uitvoert op basis van het gemelde probleem en indien nodig, actie onderneemt.

Sigmax biedt een totaaloplossing voor de uitvoering van het proces ‘Digitale Afhandeling Meldingen’ in CityControl. Hierdoor zijn handhavers in staat om meldingen direct op straat via een smartphone af handelen. Een directe koppeling met het meldingensysteem MeldDesk zorgt ervoor dat handhavers de meldingen kunnen inzien, opvolgen en afhandelen.

View Event →